.

.

ÅBEN FOR PROJEKTER I APRIL 2025

ÅBEN FOR PROJEKTER I APRIL 2025

10 ting du skal gøre, før du starter din virksomheds hjemmeside

I dagens digitale tidsalder er det en selvfølge at skabe en online tilstedeværelse for din lille virksomhed. Før du går i gang med din virksomheds hjemmeside, er her 10 vigtige trin til at skabe et fundament for en stærk hjemmeside, der fra starten konverterer besøgende til kunder.

Indholdsfortegnelse

Sæt realistiske forventninger

Hvis du planlægger at få en kvalitets-hjemmeside til din virksomhed færdig på en eftermiddag eller endda på få dage, er du ikke helt klar til at lave en god virksomheds hjemmeside. Tænk på det som at bygge eller renovere et hus: regn med, at det tager længere tid, koster mere og kræver flere eksperter, end du tror. Men ligesom et hus skal din hjemmeside bygges på et solidt fundament, og det vil være det hele værd i sidste ende. At gøre det rigtigt fra starten sparer dig for mange problemer senere.

Definér dit mål for din virksomheds hjemmeside

Hvad er det primære formål med din hjemmeside? Hvad ønsker du, at brugerne skal gøre? Tilmelde sig dit nyhedsbrev? Foretage et køb eller booke en tid? Ringe til dig? Denne information er afgørende.

En hjemmeside, der forsøger at gøre for meget, kan forvirre brugerne og få dem til at forlade siden for hurtigt. Hver side på dit site — samt alt indhold, billeder og designelementer — skal være planlagt med henblik på at lede brugerne mod dit mål og give dem de nødvendige oplysninger til at gennemføre det. Indtil du har defineret dette mål, skal du ikke gå videre.

Kend dine brugere/kunder

Lær så meget som muligt om dine målgrupper. Hvor gamle er de? Hvad appellerer til dem?

Og et vigtigt spørgsmål: Hvordan besøger de dit site?

Hvis dine potentielle kunder er under 50 år, er de sandsynligvis primært på mobilen. Derfor skal dit nye site designes og optimeres med dette i tankerne.

Planlæg din virksomheds hjemmeside

Ligesom et hus, hvor man ikke vil have, at hoveddøren fører direkte ind i et soveværelse, bør din hjemmeside have en solid forside og en logisk, enkel struktur mod dit mål. Uanset om du bruger et regneark eller Post-It Notes på en væg, så brug tid på at udarbejde dit sitemap, og få feedback fra andre, der agerer som ‚gennemsnitsbrugere‛.

Hvis du har en eksisterende hjemmeside, skal du installere Google Analytics for at få data om, hvordan brugerne navigerer gennem siden og hvor de forlader den, så du kan forbedre flowet i din opdatering.

Sikr dig en god URL

Din URL fungerer som din virksomheds hjemmeside adresse på nettet. Den skal være let at huske, kortfattet og nem at stave.

Hvis din virksomheds navn er langt, så overvej, om der er en måde at forkorte det på uden at miste dets unikke karakter.

For eksempel, hvis din virksomhed hedder „Bobs Fantastiske Hotdogs‟, kunne en URL som BobsDogs.com gøre det nemmere for kunderne at finde dig online. Og eftersom en URL ikke skelner mellem store og små bogstaver, skal du sørge for, at navnet ikke utilsigtet danner noget akavet, som fx „choosespain.com‟ (er det „Choose Spain‟ eller „Chooses Pain‟?). Når du har fundet en ledig URL, skal du købe domænet med det samme.

Undersøg konkurrenterne

Før du bruger tid og energi på din virksomheds hjemmeside, bør du gennemgå 3-5 hjemmesider fra lignende virksomheder.

Tag detaljerede noter om, hvad du kan lide og ikke lide ved deres sider: udseende, brugervenlighed, navigation, læsbarhed osv.

Gem disse ideer som inspiration, når du du skal have udviklet din egen hjemmeside.

Identificér SEO-nøgleord

Du vil gerne fange søgemaskinebrugere, der leder efter det, din virksomhed tilbyder. Find 3-5 nøgleord, der relaterer sig til dine produkter eller tjenester, og brug dem i din hjemmesidetekst. Tænk over, hvad en gennemsnitlig person ville skrive i en søgemaskine for at finde information om dine tjenester. Overvej også at bruge et værktøj til søgeordsanalyse for at finde populære søgeord, der kan øge din hjemmesides organiske søgeresultater. Hvis dette virker uoverskueligt, kan du altid få hjælp fra en professionel.

Skriv skarpt indhold

Få alt dit indhold skrevet, før du begynder at opbygge din virksomheds hjemmeside. Brug dit sitemap som reference for at sikre, at indholdet dækker alle nødvendige oplysninger uden gentagelser. Teksten skal være kortfattet, og vigtige oplysninger om, hvad du tilbyder, skal være nemme at finde tæt på toppen.

Hvis skrivning ikke er din stærke side, så overvej at ansætte en tekstforfatter.

Husk også at korrekturlæse — slåfejl og dårlig grammatik kan få potentielle kunder til at miste tilliden til din virksomhed.

Opdater dit logo

Et stærkt og konsistent logo er med til at styrke dit brand. Hvis dit logo ikke er godt nok, bør du overveje at udsætte din hjemmeside og få lavet et professionelt logo, der kan holde i længden. Det kan forvirre kunder og brugere, hvis du ændrer logoet efter lanceringen af din hjemmeside.

Invester i professionelle billeder

Kvalitetsbilleder er et absolut must, når det kommer til at præsentere et professionelt brandbillede. Overvej at hyre en professionel fotograf eller købe kvalitetsbilleder, der afspejler din virksomheds stemning, hvis billeder af din faktiske beliggenhed eller produkter ikke er nødvendige.

Alle billeder på din hjemmeside skal være i høj kvalitet og høj opløsning. Brug dit sitemap til at lave en liste over alle nødvendige billeder (beliggenhed, produkter, medarbejdere osv.) og få samlet dem, inden du går i gang med opbygningen af din hjemmeside.

Konklusion

Som ved opbygning af et hus er det en stor opgave at lave en hjemmeside, især hvis du planlægger at sælge produkter online. Og som ejer af en lille virksomhed har du sikkert allerede mange andre opgaver at tage dig af.

De penge, du investerer i at hyre en professionel til at designe dit website, lave strategisk indhold og håndtere webhosting og udvikling, vil sandsynligvis betale sig i form af en brugervenlig hjemmeside, der konverterer besøgende til betalende kunder.

At gøre det rigtigt fra starten kan spare dig for mange hovedpiner senere. Så sørg for at følge disse trin og overveje professionel hjælp, hvis nødvendigt.

Del dette indlæg

Lignende indlæg

Hvad er WordPress? En forklaring for begyndere
WordPress hjemmeside

Hvad er WordPress? En forklaring for begyndere

Når du hører ordet WordPress, tænker du måske på blogs og hjemmesider – og det er helt korrekt! WordPress er et af verdens mest populære systemer til at bygge og vedligeholde hjemmesider og blogs. Men hvad gør WordPress så særligt, og hvorfor er det så populært?

Læs mere »

Book et møde






    Hjemmeside & webshopHosting & TryghedspakkeTekster & SEOWeb og linjer som konsulent





    Udfyld formularen nedenfor, så kontakter jeg dig inden for en hverdag. Ofte samme dag.

    .

    .

    ÅBEN FOR PROJEKTER I 4. KVARTAL