Tricket til en god
HVORDAN?
Om Os siden er det eneste sted på hele din hjemmeside, hvor du reelt har mulighed for at fortælle din historie – hvem du er, hvad din virksomhed kan og hvad der gør dig unik i forhold til dine konkurrenter.
Om Os siden er nemlig vigtigere end man lige tror. Den er blandt de 3 første sider dine besøgende klikker ind på – det er i sandhed her du skaber troværdighed og nærvær. Desværre er det netop her rigtig mange virksomheder virkelig skyder ved siden af.
Enten fokuserer de på de helt forkerte ting, inkluderer en masse ubrugeligt informationer, der ikke passer sammen, eller også skriver de tekst, der ikke har værdi for kunden.
Netop derfor har jeg lavet dette indlæg. Her er 4 tips til at forbedre din Om Os side:
#1 – Gør din virksomhed menneskelig
Det primære formål med din Om os side er at give dine besøgende informationer om din virksomhed, og hvad den kan levere. Derfor bør den omfatte alt det grundlæggende, såsom; hvem din virksomheds kunder er, hvor lang tid den har eksisteret, og dets langsigtede mål og mission . Glem ikke at inkludere din adresse – og hvis din virksomhed har flere lokationer eller driver virksomhed globalt, er dette det perfekte sted at nævne, eller i det mindste linke til en side på dit websted, der gør, såsom din “Kontakt os” side. Men du skal bare ikke, at stoppe der – det er nemlig en fejltagelse, som utroligt virksomheder begår. Det resulterer nemlig i en forældet, uoriginal, og ligefrem kedeligt Om os side.
Heldigvis er det lettere at gøre din Om os side MEGET mere interessant, end du tror. Ved at indarbejde helt få strategiske komponenter, kan du bevæge dig ud over den gabe-fremkaldende side. Det er helt simpel taktik, der kan gøre din Om os side til mere spændende læsning – og på den måde, virker din virksomhed øjeblikkeligt mere tilgængelig, og det kan derfor, i sidste ende, drive mere forretning og stigning i salg. Undgå at skrive en monolog (for meget tekst er et turn-off) og fokuser på, at skabe en forbindelse mellem dig og dine besøgende.
Om os siden skal reflektere organisationen. Det er historien om, hvordan en virksomhed startede – men også historien bag det. Er ejeren en ski ekspert? Eller måske en elektroniknørd? Vi lever nemlig ikke længere i en verden med B2B (business to business) eller B2C (business to consumer). Vi lever i en verden med P2P, people to people! At skabe personlig kontakt med sine kunder, er spillets regler. Din kunder vil lære dig at kende, kunne lide dig og kunne stole på dig.
#2 – Vis, fortæl og blær dig (en smule)
Når nu det hele handler om tillid og relationer, er der ingen bedre måde at opbygge begge dele end ved, at sende begejstring de besøgendes vej, eller måske vise de store kunder, du har indgået partnerskab med. Det vil give din virksomhed en stor mængde af troværdighed. Du kan desuden med fordel overveje, at indarbejde dine kunders logoer eller andet sted på din side som et ekstra visuelt element. Om os siden er også stedet, hvor du nævner de priser og anerkendelser din virksomhed har modtaget, samt samfundstjeneste arbejde og grønne initiativer. Interessant fakta vil også gøre din virksomhed meget mere attraktiv – tidslinjer, firmaets historie, og større milepæle er opsigtsvækkende.
Der findes utroligt mange veletablerede virksomheder, der har årtier af virksomhedshistorie, men af en eller anden grund deler de det ikke… De har tendens til at være tilbageholdende med at blære sig for meget. De tror nemlig, at det ikke er pænt at prale om sig selv – og gør man det i overdrevne mængder, har de ret – men din Om os side er jo netop dét sted, hvor du skal vise, at du ved, hvad du taler om. For små eller nye virksomheder, er det især vigtigt, fordi forbrugerne bliver fortrolige med din forretning – og hvis din Om os side falder på det, så virksomheden ser ud som det ikke har meget at sige om sig selv, har du virkelig en forspildt chance.
#3 – Inkorporér Sociale Medier
Vi er i dag i den “digitale tidsalder” hvor én ting er vigtig ud over alle andre: ALDRIG undervurdere effekten af at fremme dig selv på tværs af flere platforme. Ved at bruge din Om os side til at dele videoer af dig og din virksomhed, linke til din blog, og inkludere knapper til dit Twitter-eller Facebook-side, er ikke kun god -, men smart forretningsskik.
Social networking sider giver principielt gratis reklame, og de kan medvirke til at tiltrække kunder, du måske ellers ikke havde haft adgang til. Det er vigtigt, at du, en af dine medarbejdere eller en ekstern ekspert fungerer som social networking ambassadør. Potentielle forbrugere kan komme til din hjemmeside for at se dit produkt, men ikke købe den i første omgang. Til gengæld vil tage et kig på din Om os side og forbinde med dig på andre steder, såsom Twitter, for at se, hvilke emner, du diskuterer. Det opfylder et behov for at forbinde med dig og din virksomhed. Vi ønsker alle, at varme, trygge følelse inden vi køber. “
#4 – Overvej, at hyre en professionel
Det er vigtigt at integrere al den tekniske ballade du kan slippe afsted med – men hvis din Om os side har dårligt indhold, vil det sende det forkerte budskab til dine besøgende. Vær ikke bange for at henvende dig til venner og kunder for at få hjælp. Bed dem om at tjekke din side igennem og bed dem være ærlige om, hvad der virker og hvad der ikke er. Når du har fået feedback, den næstbedste ting du kan gøre, er at gå fra det online i et stykke tid og sidde med en pen og papir. At komme væk fra din computer, vil klare dit hoved. Du vil være fokuseret på opgaven foran dig i stedet for hvordan din “Om os” side skal se ud.
Hvis du har brug for professionel hjælp, bør du ansætte en ekspert. En god forfatter kan fylde din Om os side med relevant indhold, iøjenfaldende overskrifter og SEO søgeord. Det vil være penge givet godt ud. Hvis en virksomhed bruger penge på direkte-mail-annoncer, billboard annoncer og radio annoncer, så vil investeringen i en Om os side formentlig tage det mindste indhug i pengeposen. Den kører 24 timer i døgnet, så i det store billede, det er virkelig det hele værd. “