At stoppe med at lave
HVAD?
Markedsføring af din virksomhed kan inkludere alt fra 2 til 200 elementer. Nogle arbejder bedst med mund-til-mund og sponsorater. Andre virksomheder har brug for hele paletten, fra radioreklamer til hjemmesider, pr og markedsføring på de sociale medier.
Behovet afhænger oftest af branche, beslutningstagernes tilgang til markedsføring, økonomi og ikke mindst mængden af opgaver, virksomheden kan løfte. Der findes ingen værre markedsføring end at love guld og grønne skove i sine reklamer, hvis man ikke kan løfte opgaverne når kunderne kommer.
Derfor skal mængden af markedsføring altid tilpasses den enkelte virksomhed. Det er det, vi gør i en markedsføringsstrategi. Når udgangspunktet er på plads, går det praktiske arbejde igang. Her kan du se et udpluk af det, jeg kan tilbyde.
Social markedsføring
Hos Web og linjer tilbyder vi at lave en gennemgang af din virksomheds eksisterende social medie-profiler, hvis den da har nogen, og lave en fremtidig strategi for brugen af de sociale medier i virksomhedsøjemed. Efterfølgende tilbyder vi naturligvis at styre den daglige drift af social medie-siden, i det omfang du ønsker.
Facebook
Bliver primært brugt af private forbrugere. B2B-virksomheder kan dog oftest med fordel vælge at være aktiv her, da man fanger sine kunder i private situationer. På Facebook har man mulighed for at sætte et ‘menneskeligt’ præg på sin virksomhed og få folk til at interagere med sit brand.
LinkedIn
Har mere end 1 million aktive brugere, som alle er på mediet i businessøjemed. Her kan man etablere sig som ekspert inden for sit fag og lave attraktive jobopslag, som gør din virksomhed interessant for de rette mennesker.
Instagram
Er et visuelt medie, hvor du kan vise den kreative del af dit arbejde. Instagram er IKKE for alle virksomheder, men de mere visuelle virksomheder kan absolut skabe værdi her.
Google+
Søgemaskineoptimeringsmediet. Google+ har ikke fået så stor succes i Danmark som i USA, men skal dog alligevel ikke underkendes. Det er nemlig herfra, du kan styre din virksomheds synlighed på Google. Opdateringer på Google+ vægter også langt mere i din SEO end på mange andre sociale medier.
Snapchat
Det ‘unge’ sociale medie. Her fanger man de unge mennesker, hvis man vælger en skæv tilgang til mediet.
MailChimp
Hos Web og linjer kan vi hjælpe med at sætte et nyhedsbrevssystem op i MailChimp – et brugervenligt program, der absolut er til at betale. Her opsættes en eller flere templates (skabeloner) som kan bruges til udsendelse af nyhedsbreve. Desuden opsættes en eller flere lister, alt efter hvor mange modtagergrupper du gerne vil have.
Om det er Web og linjer, der skal skrive teksterne, tage billederne og lave grafik til dine nyhedsbreve og sende dem ud for dig, eller om du vil have en gennemgang af din nye opsætning, så du selv kan udarbejde dem, er naturligvis helt op til dig.
Hvis du vælger at bruge MailChimp som nyhedsbrevssystem, kan vi i langt de fleste hjemmesidesystemer lave et ‘tilmeld-dig-til-vores-nyhedsbrev’-element på den pågældende hjemmeside, så dine besøgende kan tilmelde sig maillisten.
Andre systemer
Vi er naturligvis ikke ‘gift’ med MailChimp hos Web og linjer, hvorfor vi selvsagt også tilbyder alt det ovenstående i andre systemer, som du selv vælger. Der skal dog påtænkes ekstra timer til research af interne programmer.
Bannerreklamer
Selvom det i dag er offentligt kendt at bannerreklamer på diverse mediers hjemmesider er langt fra lige så effektive som de har været, betyder det ikke at de er blevet helt ineffektive. Man skal ikke minimere effektiviteten i at blive promoveret i relevante online medier, såsom online aviser og bloganmeldelser.
Web og linjer tilbyder at skabe og holde kontakten til relevante bloggere, hvis man ønsker en anbefaling fra en populær blogger.
Desuden tilbyder vi design af reklamer til online aviser, såsom Jyske Vestkysten, Ugeavisen og/eller ekstrabladet. Til denne service, tilbydes også udarbejdelse af en relevant pressemeddelelse, som er tilpasset virksomhedens nuværende status og sproget til det enkelte medie. På denne måde tager de ofte større bider af den historie, som du ønsker skrevet.
Google services
Google er uden sammenligning den største spiller på søgemaskinemarkedet i dag. Derfor er det også Google’s krav, man skal tage udgangspunkt i, når man skal optimere sin hjemmeside.
Hos Web og linjer tilbyder vi både opsætning, løbende administration og rapportering af følgende af Google’s services:
Google My Business
Her har du mulighed for at registrere din virksomhed hos Google. Det er her, vi inkluderer åbningstider, telefonnummer, billeder og meget meget mere. Dette er en engangsopsætning med mulighed for løbende redigeringer.
Google Analytics
Google Analytics er et måleværktøj, der kan sættes op til at måle effektiviteten af specifikke markedsføringstiltag. Fra Google Analytics tilbyder vi:
- Grundlæggende opsætning
- Opsætning af specifikke mål
- Administration
- Løbende rapportering (ugentlig, månedlig, kvartal)
Google AdWords
Vil du skabe relevant trafik til din hjemmeside før den naturligt lander først i Google’s søgealgoritme, er Google AdWords en god start. Her har du mulighed for at dukke op på specifikke søgninger fra kunder med en specifik demografi. Vi tilbyder:
- Søgeordsanalyser, så det sikres, at siden dukker op på de rigtige søgninger
- Opsætning af kampagner
- Løbende administration og tilpasning
- Løbende rapportering (ugentlig, månedlig, kvartal)
Google Shopping
Google Shopping er de annoncer, der nogle gange vises med billede og pris i toppen og/eller i højre side af dine søgeresultater, når du søger på et specifikt produkt. Google Shopping annoncerne fungerer uafhængigt af de normale AdWords annoncer. Derfor kan man både have en Google AdWords annonce og en Google Shopping annonce på samme søgeresultat, hvilket giver en absolut effektiv klikrate. Vi tilbyder:
- Opsætning af produkter til Google Shopping
- Optimering af website til Google Shopping
- Løbende administration