FÅ OVERBLIK MED

BRANDING

BOOK ET MØDE MED MIG
HVAD KAN JEG GØRE FOR DIG?

Jeg tilbyder

At hjælpe dig med at udarbejde en situationsanalyse af dine virksomhed, markedsføringsstrategi og markedsføringsplan.

Branding er hvad folk siger om dig og din virksomhed når du ikke er i rummet.

I en nøddeskal er dit brand de opfattelser, som folk har om din virksomhed.

Du kan se et brand som idéen eller billedet, som folk har i tankerne når de tænker på specifikke produkter, ydelser og/eller aktiviteter i en virksomhed. Det gælder både i praktisk, f.eks. “Skoen har en blød sål”, og følelsesmæssig henseende, f.eks. “skoen får mig til at føle, at jeg kan løbe hurtigt”.

Det er derfor ikke blot de fysiske elementer, der skaber et brand, men også de følelser, som kunderne udvikler over for virksomheden eller dets produkt. Denne kombination af fysiske og følelsesmæssige forhold er udløst når kunden bliver stillet over for virksomhedsnavnet, logoet, den visuelle identitet eller endda budskabet, der bliver formidlet.

Branding er at skabe en bestemt følelse hos folk, når de bliver stillet over for dit brand. Målet er at tiltrække og beholde loyale kunder ved at give dem et produkt, der passer til det som brandet lover.

Virksomheder bruger forskellige værktøjer til at forme et brand. Branding kan f.eks. dyrkes gennem: reklamer og kommunikation, produkt- og emballagedesign, oplevelser i butikkerne, sponsorering og partnerskaber samt brandets visuelle identitet (logo, hjemmeside og farver er blot nogle eksempler).

En stærk strategi skaber et stærkt brand

En markedsføringsstrategi er grundlæggende en plan for, hvordan du finder og tiltrækker kunder til din virksomhed. Markedsføringsstrategien bliver ofte forvekslet med en markedsføringsplan, men de er i virkeligheden to forskellige ting – en markedsføringsstrategi fokuserer på, hvad du vil opnå med din forretnings- og markedsføringsindsats, hvor en markedsføringsplan beskriver hvordan du vil opnå disse mål.

JEG UDARBEJDER BÅDE STRATEGIER OG PLANER

Selvom en markedsføringsstrategi og -plan ikke er det samme, går de hånd i hånd. Strategien definerer målene for planen, hvorfor det er svært at have den ene uden den anden.

Jeg udarbejder markedsføringsstrategier for kunder, der ikke selv lavede en, da de startede deres virksomhed eller som siden har fået et nyt produkt, som de vil have på markedet. I forlængelse heraf udarbejder jeg markedsføringsplaner til at opnå de mål, der er blevet sat i markedsføringsstrategien baseret på de tidshorisonter og budgetter vi i fællesskab har sat.

BOOK ET MØDE MED MIG OG HØR MERE

Har du nogle spørgsmål?

Så giv endelig lyd →

mai@weboglinjer.dk